SEO staat voor zoekmachine optimalisatie (search engine optimization). Het doel met SEO is om zo veel mogelijk ‘gratis’ bezoekers naar je website te krijgen, zodat je deze bezoekers uiteindelijk kan converteren naar betalende klanten.

SEO: On Page en Off Page

SEO bestaat globaal uit twee verschillende vormen: on page en off page seo. Hieronder leggen we in een notendop uit wat bij elk soort SEO hoort.

On page SEO

On page seo heeft te maken met factoren waar je invloed op hebt. Hieronder een paar voorbeelden op het gebied van inhoud (content).

Verder kan je on page scoren door een goede structuur neer te zetten.

Ten slotte kan je optimaliseren op het gebied van HTML

Metadescription voor betere vindbaarheid op het zoekwoord: Webdesign Langedijk

Metadescription: Op zoek naar een webdesign bureau uit Langedijk? Bruin Digital zorgt ervoor dat je een op maat website krijgt, waarmee je vindbaar bent voor lokale klanten.

Al wil je stappen maken met je zoekmachine optimalisatie, raad ik je aan om in ieder geval de bovenstaande punten goed op orde te hebben.

Off page SEO

De tegenhanger van on page, is off page. Op deze factoren heb je minder invloed. Hieronder geef ik je een paar voorbeelden.

UXO

In het SEO landschap bestaat er steeds meer een verschuiving naar UXO: user experience optimization. Ofwel: schrijf niet meer voor de zoekmachine, maar voor de beste gebruikerservaring.